12 | 05 | 2024

erasmus logo no frameEdust koolis eduni elus erasmus plussiga!

Kuidas kaasaegsel pedagoogil aidata vastata kiiresti muutuva maailma tingimustele, arendada endas ja oma õpilastes 21. sajandi oskusi? Teisi sõnu, kuidas õppida planeerima oma õpetamist kogu elu vältel, loominguliselt väljendada end, näha probleemi ja leida selle lahendamise optimaalne kesktee, olla digitaalselt pädev ja initsiatiivikas, elada multikultuurses ühiskonnas, ja lõpuks olla oma riigi, Euroopa ja üldse terve maailma aktiivne kodanik?
Euroopa haridusliku programmi Erasmus+KA1 võimalused aitasid meil leida vastused nendele aktuaalsetele küsimustele hariduse valdkonnas. Tänu projektile "Edust koolis - eduni elus!" meie pedagoogid tõstsid oma kvalifikatsiooni 2015/2016. aasta jooksul, omandades innovatiivseid lähenemisi, mida pakub Euroopa hariduse platvorm ning rakendasid neid edukalt enda töös, arendades oma õpilastes 21. sajandi oskusi. Nad jagavad hea meelega oma Eesti kolleegidega saadud teadmisi, kogemust ja õppematerjale.

Jevgenia Sizova, inglise keele õpetaja, kursus "Drama in Education-Holistic Approach to Teaching with Drama Techniques" (Horvaatia):
"Kursus teemal Process Drama, mis tähendab draama meetodi kasutamist kasvatamise ja õpetamise protsessis, osutus väga huvitavaks ja kasulikuks minu pedagoogilise tegevuse jaoks. Õppimise ajal olid kõik osalejad aktiivselt kaasatud õppimise protsessi, mis aitas enda peal tunda ja läbi elada kõik need tunded ja emotsioonid, mida eeldas üks või teine läbimängitav olukord.
Draama elementide rakendamine tundides aitas minu õpilastel ennast realiseerida, omandada uus loomingulise koostöö kogemus, uued oskused, aga ka saada üle häbelikkusest, kammitsetusest, pingest. Selle tulemusena draama meetodi kasutamine tundides aitab õpilastel kujundada õpimotivatsiooni ja oskust loominguliselt ning ühiselt läheneda eluliselt tähtsatele probleemidele." Õppematerjalid on saadaval sellel lingil: https://drive.google.com/open?id=0B9KPZMN6LbdeLUFXcnF1Z3ZTMlk

Deniss Tšertov, inglise keele õpetaja, kursus „Arvutitehnoloogiad hariduses" (Tšehhi):
"18. kuni 29. aprillini ma olin tänu meie projektile Erasmus+ Prahas.
10 õppepäeva jooksul ma sain teada, kuidas rakendada projektiõpet, missugust õpilaste suulise vastuse parandamise tehnikat oleks parem kasutada, kuidas inglise keele tundides arendada õpilastes kreatiivsust ja kriitilist mõtlemist, kuidas õpetada teistes töödes plagiaati eristama ja mitte kasutama seda enda omas.
Peale selle lektorid rääkisid kursustel mõningatest digitaalsetest mängudest, mida võib kasutada kõikides tundides, õpetasid ka meid mänge looma. Naastes tööle tagasi, ma viisin läbi tundide seeria, kasutades õpilastega digitaalseid mänge. Ma palusin enda õpilastel luua ise mänge klassikaaslaste jaoks – kokkuvõttes olid kõik protsessist ja tulemustest vaimustuses. Kursused Prahas olid informatiivsed ja kasulikud, kuna saadud teadmisi (https://drive.google.com/open?id=0B9KPZMN6LbdeZmthRlJaaVlLMmc ) ma kasutan kindlasti ka edaspidi enda töös."

Diana Šanina, prantsuse/saksa keele õpetaja,kursus "Practical Methodology for Teachers Working with CLIL" (Malta):
"Projekti raames mul oli õnn 5 päeva jooksul läbida koolitus Maltal. See on uus kogemus ja omamoodi väljakutse, sest enne seda ma ei ole midagi inglise keeles õppinud. Koolituse teema on otseselt seotud igapäevase professionaalse tegevusega, kuna ma töötan LAK-õppe ehk CLIL meetodi (keele- ja aineõppe meetod) järgi, õpetades lastele saksa ja prantsuse keelt. Kursused aitasid mul mitte ainult rikastada minu metoodiliste võtete spektrit õpilaste õpetamise protsessis, aga ka andsid võimaluse võrrelda olemasolevaid praktikaid sellega, mis on välja kujunenud teistes Euroopa riikides, näiteks Saksamaal, Poolas ja Ungaris, jagada kogemusi kolleegidega, kes juba ammu või alles planeerivad töötada integreeritud metoodika järgi. Minu arvates see on ka üks selle sõidu väärtuslikeimast tulemustest, vaadata justkui pealt seda, mida ja kuidas ma teen tunnis, viia ühise nimetaja alla kogutud didaktilised teadmised integreeritud õppe valdkonnas. Huvitatud kolleegidele ma soovitaksin inglisekeelse portaali ressursse http://www.languages.dk/, kus võib värskendada üldiseid teoreetilisi teadmisi pedagoogika ja metoodika õpetamise valdkonnas ning tutvuda konkreetsete detailselt välja töötatud ja ellu viidud integreeritud tundide projektidega."

Jelena Suhhotina, saksa keele õpetaja, kursus "Interacting in Berlin" (Saksamaa):
"Kool nagu ka teater algavad riidepuust – kuid palju tähtsam on nende teine ühine koostisosa - mäng. Just mäng on Euroopa psühholoogide arvates, kes vaimustusega tsiteerivad Võgotskit, see „viies element", mis aitab kasvaval põlvkonnal arendada tolerantsust ja seltsivust, omanadada võõrkeeli ja edukalt meeskonnas tegutseda. Kursus Interacting in Berlin, mida mul õnnestus külastada projekti raames, näitlikult demonstreeris seda. Teatripedagoog, psühholoog, põgenike keskuse töötaja, infotehnoloog ja raamatukoguhoidja, erinevas vanuses ja erinevatest rahvustest inimesed ühinesid tänu mängule paari päevaga ja moodustasid ladusa meeskonna. Selline kogemus on väga kasulik kooliõpetajale, kes valmistab õpilasi ette 21. sajandi väljakutseteks. Mängukogu võib leida viitel: https://drive.google.com/opeid=0B9KPZMN6LbdeLVAxTGszcWw2OVk ."

Julia Issajeva, inglise/eesti keele õpetaja (HEV lapsed), kursus "Effective Communication and Practical Teaching Skills with an Introduction to Scottish Culture" (Šotimaa):
"Kvalifikatsioonikursused on alati kasulikud. Aga kui need kursused aitavad vahetada õhkkonda ja kliimat, jagada erinevatest riikidest kolleegidega kogemust ja vaadata suurepäraste linnade vaatamisväärsusi, on selline õppimine topelt huvitav.
Minu kursus toimus Šotimaa pealinnas Edinburghis ja kestis 5 päeva. Selle aja jooksul me õppisime palju teemasid, alates draamast lõpetades video kasutamisega tunnis, külastasime eliitkooli-pansionaati ja tähtsamaid kultuuriobjekte. Kursus aitas mul mitte ainult parandada inglise keele oskust, avastada enda jaoks uued õpetamismeetodid, vaid ka õppida suhtlema erinevatest rahvustest inimestega. Oma tundidesse ma tõin uued võimalused õpetamiseks ja õppimiseks mängu vormis, mõned inglise lasteraamatud ja tükike šoti veebruari päikest.
Kuna firma pakub koolitust mitte ainult õpetajatele, vaid ka keelekursuste laia valikut, annan viite firma koduleheküljele: http://inlingua-edinburgh.co.uk/home/  ."

Natalja Nikanorova, õppealajuhataja, kursus "Structured Study Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Málaga":
"Hola, amigos! 6. kuni 12. märtsini 2016 mul oli õnn osaleda koolitusel projekti Erasmus+ raames Hispaanias Malaga linnas.
Me külastasime Hispaania koole ja ülikoole, tutvusime selle muinasjutulise maa kultuuri, kommete ja haridussüsteemiga. Kava oli väga huvitav ja sisukas. Minu jaoks see oli unustamatu kogemus ja omamoodi väljakutse – mugavustsoonist väljumine.
Rühma kuulus 26 inimest 10 riigist. Õppimine toimus inglise keeles. On tore, et valmistudes sõiduks, ma võtsin suvel inglise keele eratunde! Ma ei saanud eriti palju teadmisi, kuid sellegipoolest, õppimisele pühendatud aeg, ei läinud asjata raisku! Ma sain uusi sõpru Saksamaalt, Taanist, Sloveeniast, Tšehhist, Kreekast, Horvaatiast, Türgist, kellega on võimalik edaspidine rahvusvaheline projektitegevus.
Koolitus innustas mind õppima võõrkeeli: naastes koju tagasi, ma läksin peale inglise keele kursuste ka saksa keele kursustele. Just koolitusel Hispaanias tuli arusaamine, et ilma võõrkeelteta kaasaegses maailmas lihtsalt hakkama ei saa!
Siin on kasulikud esitlused, mida ma edastan hea meelega võõrkeelte ja kunstiõpetuse õpetajatele: https://drive.google.com/open?id=0B9KPZMN6LbdeLWVIZ1NwRHF0X2s "

Meie innustatud ja uute teadmistega viljastatud õpetajad-projektis osalejad viisid läbi seminare ja meisterklasse oma gümnaasiumi ja Narva linna kõikide koolide kolleegidele. Sellega me püüame anda panuse Euroopa ühise pedagoogilise platvormi loomisesse, kus selle osalejad võivad jagada kogemusi ja teadmisi ning otsida koos 21. sajandi hariduslike ülesannete lahendusi.

Olga Lutška, Erasmus+ projekti "Edust koolis - eduni elus!" koordinaator
Narva Kesklinna gümnaasium