Narva Kesklinna Kool

Kool

  • Uudised
    • Uudiste arhiiv
  • Kontaktid
  • Dokumendid
  • Blanketid
  • Õppekorraldus
  • Kooli kohta
  • Lapsevanematele
  • Õpetajale
  • Liikuma Kutsuv Kool
  • Õpilasesindus
  • Hoolekogu
  • Õppenõukogu
  • Pedagoogid
  • Tugiteenused
  • Toitlustamine
  • Tööpakkumised
  • Sisseastujale

llp-logo-vaike

 

OIP

Europa noored

 eTwinning School

el sotsiaalfond horisontaalne

Cambridge Logo

Liikuma

ProgeTiiger Logo vertikaal EST web 1

 

 

Taastava

 

 

rohesober

tanumargis e katseeksam

LoomadeKülas Narva loomade varjupaigas

1.E klassi õpilased käisid külas Narva loomade varjupaigas. Varjupaigas tutvusime mitte ainult selle elanike ja nende elamistingimustega, vaid saime ka teada, miks mõned loomad jäävad kodutuks ja kuidas hoolivad inimesed saavad neid aidata. Tänutäheks toreda ekskursiooni eest andsime karvastele varjupaiga elanikele maitsvaid kingitusi.

Klassiõpetaja Maria Beyu

SotsiaalministerSotsiaalminister Karmen Joller külastas Narva Kesklinna Kooli

22. mail, külastas Narva Kesklinna Kooli Eesti Vabariigi sotsiaalminister Karmen Joller. Ministri külaskäigu raames toimus 8. C klassis eriline ja hariv koolitund, kus minister astus õpetaja rolli, et jagada oma elu- ja karjäärikogemusi.

Tunni alguses rääkis minister Joller õpilastele oma isiklikust eluteest, alates kooliajast ning teekonnast, mis viis teda Eesti Vabariigi sotsiaalministriks. Ta tõi välja, et eesmärkide saavutamine on tihti keeruline, kuid nõuab pühendumist, järjepidevat tööd ning usku enda võimetesse.

Minister esitas õpilastele küsimusi nende tulevikuplaanide kohta – kelleks nad tahaksid saada ja kuidas nad näevad oma elu täiskasvanuna. Vestlus kujunes avatud ja inspireerivaks, kus 8. C klassi õpilased kuulasid tähelepanelikult, osalesid aktiivselt arutelus ning esitasid ministrile mõtlemapanevaid küsimusi. Lisaks arutati ka sotsiaalvaldkonda ja demokraatia põhielemente, nagu parlament, riigikogu, president, omavalitsused ja valimised.

Kohapeal viidi läbi temaatiline ajurünnakumäng, kus õpilased said oma teadmisi testida ja vastata küsimustele, mis puudutasid valitsuse struktuuri ja kodanikuõigusi. Kolm parimat vastajat said ministrilt kingitused.

Tund oli õpilaste jaoks erakordselt huvitav ja avardav. Sellised kohtumised pakuvad noortele väärtuslikke teadmisi, aitavad arendada ühiskonna mõistmist ning annavad võimaluse õppida eluliste kogemuste kaudu. Sotsiaalminister Karmen Jolleri külaskäik on positiivne näide sellest, kuidas juhtivad poliitikud saavad oma teadmisi ja kogemusi jagada järgmise põlvkonnaga.

Kairi Jürgens-Malõševa, õppealajuhataja

HaridusministerHaridusminister Kristina Kallas külastas Narva Kesklinna Kooli.

22.mail oli Narva Kesklinna Koolis eriline päev, kooli külastas haridusminister Kristina Kallas. Minister võttis osa 1.A klassi eesti keele tunnist, kus ta osales aktiivselt õppetegevuses ning suhtles rõõmuga väikeste koolilastega.

Tunni käigus õpetas minister lastele kehaosi ning selgitas vanasõnade tähendusi, kasutades selleks erinevaid aktiivõppe meetodeid. Õpilased olid tunnis väga tähelepanelikud, tegusad ja uudishimulikud. Ministri soe ja vahetu suhtlusviis lõi klassis meeldiva ja inspireeriva õhkkonna.

Tund pakkus rõõmu nii lastele kui ka külalisele. Minister Kristina Kallas tõstis esile õpetaja tööd ning rõhutas emakeeleõppe olulisust juba varases koolieas.

Sellised kohtumised aitavad tugevdada sidet koolide ja hariduspoliitika kujundajate vahel ning innustavad nii õpetajaid kui ka õpilasi.

Õpetaja Arina Berestova ja abiõpetaja Anastassia Surkova

EsmaabiEsmaabi on tähtis!

Kolmapäeval külastas 4.D klassi Punase Risti esindaja huvitava loenguga Esmaabi teemal.

Alguses lastel oli teoreetiline osa, mille käigus õpilased said teada:
- mis on esmaabi;
- millal tasub aidata teisi inimesi;
- kuidas õigesti abi paluda;
- mis on verejooks;
- miks on verejooks ohtlik;
- mis on selle tagajärjed;
- mida teha verejooksu puhul.

Pärast seda lastel oli praktiline osa, mille käigus õpilased õppisid siduma sidemeid ning inimest turvaliselt ja õigesti keerama.

Suur aitäh kasuliku loengu eest!

4.D klassi klassiõpetaja Arina Solovjova

Rohelise kooli kampaaniaRohelise kooli kampaania “Kasvatame kõrvitsaid!” on alanud!

Sel kevadel tärkab meie koolis hoolivus, vastutus ja päriselu oskused!

Kõrvitsa kasvatamine muutub osaks meie õppetööst – lõimime selle loodusõpetuse, matemaatika, kehalise kasvatuse, kunsti ja eesti keelega. Samal ajal õpivad lapsed, kuidas taimede eest hoolitseda, kuidas oma tegevuse eest vastutada ja kuidas oma toitu kasvatada.

Sügisel vaatame, kelle klassi kõrvits: on kõige suurem, kõige omapärasem, või lihtsalt kõige ilusam!

Ja see pole veel kõik – ees ootab ka parima kõrvitsaretsepti võistlus! Kas sünnib uus lemmikroog just teie klassis?

Me ei kasvata lihtsalt taimi – me kasvatame väärtusi, kogemusi ja elutarkust.

Osalevad klassid: 1c, 1e, 2b, 7a, 4f, 1d, 1b ja 2e

Olga Lutška, õppealajuhataja
Roheline kool 🌱

MeremeesteKOOLILASTE OHUTUS LOODUSES

Narva Meremeeste Klubi projekti raames „KOOLILASTE OHUTUS LOODUSES“ läbis 4.f klass 2 teoreetilist moodulit, kus lapsed said teada, kuidas riietuda metsa minnes, missugused ohud neid varitsevad metsas, kuidas vältida ohte, mida teha metsas eksimise korral.

Ja viimane 3 moodul - praktilise osa, toimus 12.mail 2025Pärnaõie orus Narva jõe ääres ja jõel õpetaja Aleksandr Nesterenko juhtimisel. Lapsed panid päästevestid selga, said juhiseid ja õpetust kanuudes sõitmise kohta. Veidi oli elevust ja ärevust, kuid kõik õnnestus kenasti.

Pärast said õpilased teadmisi kompassi kasutamisest ja võimalust oma oskusi kasutada.

Ilmaga vedas.

Klassijuhataja Merle Koppel

AikidoAikido – rohkem kui võitluskunst: Erasmus+ rahvusvaheline õppeprogramm Valencias

Valencia kevadpäikese all toimus unustamatu rahvusvaheline koolitus, mille fookuses oli aikido kui vahend õpetaja enesearenguks ja võimalikuks õppevormiks koolis. Viiepäevane programm tõi kokku kuus õpetajat viiest erinevast riigist. Enamik osalejaid on kehalise kasvatuse õpetajad, kuid grupis oli ka füüsikaõpetaja – tõestus sellest, et aikido võib kõnetada väga erineva taustaga inimesi.

Õppereisi algus: tutvumine, avatud meel ja erinevad kultuurid

Esimene päev möödus väga soojas ja toetavas õhkkonnas. Osalejad tutvustasid oma riike ja koole ning selgus, et enamik neist on varasemalt osalenud sarnastes rahvusvahelistes projektides. Räägiti ka Europassist – Euroopa Liidu algatusest, mis toetab õppimist ja tööalast liikumist Euroopas.

Päeva tipphetkeks kujunes praktiline aikido tund pargis, kus osalejad tutvusid selle Jaapanist pärit võitluskunsti põhialuste ja liikumistega.

Mis on aikido ja miks see on koolis kasulik?

Aikido on Jaapani päritolu võitluskunst, mille eesmärk pole ründamine, vaid konflikti rahumeelne lahendamine ja tasakaalu säilitamine. See ühendab füüsilise liikumise, vaimse tasakaalu ja eetika. Erinevalt teistest võitluskunstidest ei ole aikido keskmes võit, vaid enesetäiendus, rahu ja koostöö.

Aikido õpetab kehatunnetust, distsipliini, austust ja usaldust. Just need väärtused muudavad selle sobivaks ka koolikeskkonnas, kus lisaks kehalisele aktiivsusele saab noortele edasi anda eluoskusi ja sotsiaal-emotsionaalset õppimist.

Tänapäeval on mitmed koolid eri riikides juba integreerinud võitluskunstide, sh aikido, põhimõtted kehalise kasvatuse või klassijuhatajatundide programmi. Läbi kehalise kontakti, juhtimise ja allumise mängude õpitakse looma usaldust, rahulikku suhtlemist ja kehalist väljendusoskust.

Töötoad, loengud ja praktilised kogemused

Kolmandal päeval keskenduti õpetajaameti väärtustele. Hoolimata erinevatest rahvustest ja haridussüsteemidest selgus, et õpetajad jagavad väga sarnaseid arusaamu oma töö tähtsusest. Kuulati inspireeriv loeng „Hill Design“ kontseptsioonist – kujutluslikust vaimsest teekonnast, mis sümboliseerib sisemist kasvu ja õppimise missiooni.

Edasi jätkusid praktilised treeningud pargis, kus harjutati nii füüsilisi kui vaimseid oskusi. Neljandal päeval käsitleti aikido ja taekwondo ajalugu ning nende metoodilisi võimalusi koolis. Järgnes praktiline tund, mis rõhutas kehakeele, liikumise ja partnerluse tähtsust õppimises.

Viimane päev: Valencia seiklus ja kultuuriline rikastumine

Viies päev tõi kaasa lõbusa ja hariva tänavakvesti Valencia vanalinnas. Osalejad liikusid paarides, lahendades ülesandeid, mis tutvustasid linna ajalugu, arhitektuuri ja kohalikke traditsioone. See oli suurepärane viis õppida, liikuda ja teha koostööd – paljud õpetajad soovisid sarnast kogemust pakkuda ka oma õpilastele koduriigis.

Kokkuvõtteks, Valencia õppeprogramm näitas, kui võimas tööriist võib olla aikido õpetaja ja õpilase jaoks. See pole lihtsalt kehaline tegevus, vaid filosoofia, mis arendab sisemist rahu, austust ja keskendumisvõimet – väärtusi, mida tänapäeva koolis aina rohkem vajatakse.

Sellised rahvusvahelised projektid aitavad õpetajatel avardada silmaringi, jagada parimaid praktikaid ja tuua oma koolidesse uuenduslikke lähenemisi. Aikido võib olla võtmetähtsusega sild kehalise kasvatuse ja isiksuse arengu vahel.

klassiõpetaja Tatjana Podpovedkina, Erasmus+ projekti osaleja

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Tunnid

ASENDUSTUNNID

TUNNIKAVA

Ringide päevakava

Põhikooli lõpetajale

Põhikooli lõpetamise tingimused 2024.-2025.õa

Põhikooli eksamiplaan 

1.kl. vastuvõtt

- Taotlus 1.klass
- Lapsevanema meelespea
- Eelkooli kalender
- Õpetaja Arina Solovjova blogi (tööõpetus, kunst, liikumisõpetus)
- Tulevaste 1.klasside õpetajad
- Taotlus ettevalmistuskooli