Teeme ära! Vapralt looduse heaks!
Vaatamata vihmale ja tuulele kogunesid meie tublid 1.c klassi lapsed, et päästa meie linn reostusest! Varustatud kinnaste, prügikottide ja suurepärase tujuga asusid nad julgelt tööle.
Ainult ühe tunniga koguti nii palju prügi, et seda oli raske kanda!
Olen kindel, et pärast sellist kogemust ei viska need lapsed enam kunagi prügi maha – ja kindlasti meenutavad ka teistele, kui tähtis on hoida meie kodu puhtana.
Suur aitäh hoolivatele vanematele – teie eeskuju ja kasvatus peegeldub lastes!
Puhas linn algab meist endist!
1.c klassiõpetaja Tatjana Podpovedkina
Maailmakuu raames toimus meie koolis inspireeriv Kliimakooli töötuba õpetajatele, kus teadvustasime oma igapäevaste tarbimisvalikute mõju meie planeedile.
See koolitus aitas meil olla teadlikumad keskkonna- ja kliimamuutuste teemadest ning andis praktilisi tööriistu ja materjale nende oluliste teemade käsitlemiseks oma tundides.
Suur tänu Mondo Maailmakoolile ja selle esindajale Silja Mallile (www.maailmakool.ee) väärtusliku ja vajaliku koolituse eest!
Olga Lutška, õppejuht
Nädal Lissabonis oli tõeline inspiratsioon. Osalesin rahvusvahelisel koolitusel koos kolleegidega Lätist, Kreekast, Horvaatiast, Bulgaariast, Ungarist ja Saksamaalt. Me õppisime, arutlesime, jagasime kogemusi – kõik see toimus inglise keeles, positiivses, lugupidavas ja huvitavas õhkkonnas.
Tutvusime kaasaegsete digitaalsete tööriistadega, mis aitavad õpetajal klassi paremini juhtida – näiteks taimerid, juhuslikud rühmajagajad ja visuaalsed abivahendid. Eraldi uurisime mängulisi meetodeid, mis muudavad tunnid kaasahaaravaks ja aitavad õpilastel paremini õppematerjali omandada. Eriti meeldejääv oli GooseChase'i rakendus, mille abil saab korraldada harivaid ja lõbusaid võistluslikke missioone ning orienteerumismänge.
Arendasime ka suhtlemisoskusi – õppisime aktiivset kuulamist, empaatiat ja positiivset suhtlust, mis aitab oma mõtteid väljendada austusega teiste tunnete suhtes. Väga kasulikuks osutus konfliktide lahendamise harjutus, kus kasutasime päriselulisi olukordi – seda saab suurepäraselt rakendada ka koolikeskkonnas.
Suurt tähelepanu pöörati positiivsele psühholoogiale – lähenemisele, mis aitab luua toetavat õhkkonda, arendada nii õpilaste kui ka õpetajate tugevusi ning näha raskusi kasvuvõimalustena.
Õppimise kõrval nautisime Lissaboni – selle arhitektuuri, kööki, mereõhku ja sõbralikke inimesi. Oli palju kultuuriüritusi ja jalutuskäike ning see linn jääb igaveseks südamesse.
Lahkuda oli kurb, aga viisin endaga kaasa mitte ainult tunnistuse, uued teadmised ja inspiratsiooni, vaid ka väärtuslikud tutvused toredate inimestega, kellega suhtleme kindlasti ka edaspidi.
Olga Rubina, koolipsühholoog
„Enviromental Stewardship: How to Reconnect with Nature“.
Osalesin ERASMUS+ projekti raames 28.04.-03.05.2025 Nices Lõuna - Prantsusmaal.
Meie rühmas oli 9 õpetajat Euroopa eri riikidest: Rumeeniast, Küproselt, Iirimaalt ja mina Eestist. Meie seas olid erinevate ainete õpetajad: füüsika, loodusõpetus, keeled, ajalugu.
Kuid meil kõigil oli ja on ühine eesmärk-kuidas kasvatada õpilastes austust,armastust ja kokkuhoidlikku/säästlikku suhtumist loodusesse. Kuna me olime pärit kõik eri riikidest, siis iga osaleja jagas teistega neid kogemusi, kuidas nad seda programmi oma koolides ellu viivad.
Väga huvitav oli kuulata Küproselt Limassolist pärit õpetajat. Nimelt tänu sealsele soojale kliimale on nende koolil oma õueala, kus kasvavad oliivipuud. Õpilased noppisid vahetunnis oliive, kivid loopisid laiali mööda territooriumi. Otsustati näidata, kuidas oliivid kasvavad,mida neist teha saab ja kasutama lõpp-produkte oma koolis. Pressiti oliiviõli, mida sai kasutada salatites.
Pärast seda muutus suhtumine oliivipuudesse.
Ühe asja saime me selgeks, et käskude ja keeldudega ei saavuta midagi. Tuleb muuta õppeprotsess õpilaste jaoks huvitavaks. Tuleb anda õpilastele võimalus näidata üles enda initsiatiivi ja leida küsimustele lahendusi.
Rumeenia koolides on võimalik kasvatada oma kooli kasvuhoones kurke ja tomateid, mida hiljem söövad nii õpilased kui ka õpetajad.
Iirimaal pööratakse väga palju tähelepanu õuesõppele ja üksteise toetamisele. Seal on katoliku kool, kus õpivad ainult poisid vanuses 8-18 aastat.
Sain väga tähtsa kogemuse võrra rikkamaks, kuidas organiseerida tunnis grupitööd, häälestada õpilasi nii, et see pakuks huvi ja ei tekitaks väsimust.
Muidugi oli ka minul teadmisi, mida kolleegidele pakkuda.
Huvi äratas projekt „Teeme ära“, mis on ju otseselt seotud loodushoiuga.
Teistel oli huvitav teada, mida tähendab KIVA-projekt koolis.
Projekti ülesanded olid üles ehitatud nii, et hommikupoolikul õppisime teooriat ja pärast lõunat rakendasime seda kõike praktikas.
Projekti lõpuks pidime grupitööna kirjutama projekti ja seda ka kaitsma.
Sain väga palju inglise keele praktikat ja uusi kontakte tervest Euroopast.
Oli kasulik, vajalik ja huvitav kogemus, mida saab edaspidi kasutada oma töös ja jagada kolleegidega.
Õpetaja Helle Kuldsepp
Üks päev Tallinna avastuskeskuses Energia
2. mail said meie kooli tublid õpilased, kes võtsid aktiivselt osa Kuusakoski Rohejahist, suurepärase võimaluse osaleda pidulikul üritusel Tallinnas, avastuskeskuses Energia.
Päev oli täis avastusi! Lapsed said:
• ise uurida põnevaid füüsikanähtusi,
• teha katseid,
• ning loomulikult auhindu korraldajatelt!
Kõige suuremaks kingituseks oli aga kutsumine üritusele ja reis ise – sest teekond on juba seiklus!
Täname Kuusakoskit selle toreda võimaluse eest ning ootame juba uusi kampaaniaid!
Õpetajad Maria Beyu, Valeria Aleksejeva ja Arina Berestova
Meie 8. klassid osalesid väga kasulikus vaimse tervise töötoas, mida juhtis Moldova vabatahtlik Tanya Matveiciuc (MTÜ VitaTiim projekt “ThinkStrong”).
Töötoas räägiti lihtsal ja arusaadaval viisil vaimsest tervisest, stressiga toimetulekust ja sisemisest vastupidavusest. Usume, et need teadmised ja oskused on meie noortele hindamatuks pagasiks!
Oleme väga tänulikud MTÜ-le VitaTiim ja Tanyale selle väärtusliku võimaluse eest. Sellised kogemused aitavad meie õpilastel kasvada tugevateks ja teadlikeks noorteks!
Olga Lutška, õppejuht